DUURZAAMHEIDSVISIE
We zijn ons bewust van de impact die onze dienstverlening heeft op het milieu, de mens en de rest van de wereld. We willen de beste klantervaring bieden aan de huidige generatie zonder de wereld voor volgende generaties te verarmen. Daarom investeren we in een duurzame toekomst.
De duurzaamheidsvisie van Reviva richt zich op beperking van de CO2 emissie, verpakkingsarm bezorgen, goed werkgeverschap en maatschappelijke betrokkenheid.
BEPERKING VAN DE CO2 EMISSIE
Pakketbezorging is als primair proces verantwoordelijk voor het grootste deel van onze impact op het milieu (CO2). We zoeken continue naar mogelijkheden om de CO2 emissie per levering verder te beperken. Op basis van de volgende maatregelen, logistieke oplossingen en innovaties beperken we onze huidige impact:
Zuinig rijden:
Bestelwagens zijn voorzien van een ecodrive chip. Deze beperkt het toerental per versnelling. Daarmee wordt bereikt dat koeriers gedwongen worden tot een zuinige rijstijl
Koeriers worden daarnaast getraind en gecontroleerd op een milieuvriendelijke rijstijl
Er worden periodieke controles uitgevoerd op de bandenspanning en het brandstofverbruik
Onze uitstekende klantreis zorgt ervoor dat we in ruim 97% van de eerste leverpoging de klant thuis aantreffen en er geen onnodige tweede bezorgpogingen plaatsvinden
Naast het bezorgen ruilen we ook gelijk defecte of oude apparatuur om voor nieuwe apparatuur. Zo wordt ook de rit terug naar Reviva optimaal benut en dragen we bij aan de recycling van elektrische apparaten
Leveringen worden met behulp van onze eigen bezorgapp paperless geleverd en dat bespaart papier
In het derde kwartaal van 2021 zal Reviva “Groene Leverblokken” introduceren. De keuze voor een groen leverblok levert tot 15% CO2 besparing op per bezorging
Voor de gerealiseerde CO2 reductie zijn de Lean and Green Award en de Lean and Green Star aan Reviva toegekend
VERPAKKINGSARM BEZORGEN
Voor diverse opdrachtgevers hebben we herbruikbare verpakkingsmaterialen laten ontwikkelen om de producten verpakkingsarm te kunnen leveren. Tevens ondersteunen we het retourneren van emballage.
PAPIERLOOS LEVEREN
Dankzij het PSDS systeem van Reviva is iedere aflevering papierloos. Alle communicatie met klanten verloopt gedurende het gehele proces digitaal.
Ook overeenkomsten kunnen digitaal getekend worden, de klant ontvangt desgewenst direct het getekende contract in de mail.
GOED WERKGEVERSCHAP
Klanttevredenheid staat bij ons op nummer 1. Dat begint bij tevreden medewerkers die het fijn vinden om bij Reviva te werken, zich verantwoordelijk en trots voelen op het eigen aandeel in het resultaat en succes van onze organisatie. We willen een goede werkgever zijn voor onze medewerkers. Meerdere keren per jaar meten we de medewerker tevredenheid. We gebruiken de uitkomsten om verder te verbeteren. We meten ook de betrokkenheid van en samenwerking met onze partners.
Vanaf de eerste dag besteden we veel aandacht aan onze nieuwe collega’s, zodat ze zich direct op hun plek voelen en weten wat er van hen verwacht wordt. We stimuleren en ondersteunen medewerkers om zichzelf te blijven ontwikkelen, om zo een succesvolle carrière binnen en buiten Reviva te realiseren.
OVERIGE MAATREGELEN
Het pand van Reviva is voorzien van ledverlichting. Ruimtes waar beperkte aanwezigheid is, zijn uitgerust met bewegingssensoren die ervoor zorgen dat het licht automatisch uitgaat indien er geen beweging wordt geregistreerd.
Door automatisering van processen en workflows voor medewerkers en het voorkomen van onnodig printen, beperken we het verbruik van papier. Oud papier en afval worden van elkaar gescheiden en gecollecteerd.